søndag 30. juni 2013

The lunatic is in my head....

Føler meg ganske Pink Floyd'sk i hodet etter 36 timer på farten og still going strong.. Jetlag så det holder og kjemper med øyelokk så tunge som Politi av Nesbø.. Og vel hjemme ligger To the Lighthouse av Virginia WooLF og blomstrer for seg selv nypresset og nyinnkjøpt for lesesirkelen IDAG.. Glemt (fortrengt?) på salongbordet - ihvertfall ikke lest i tide... Man skjemmes... litt... :o/

Men - 9 dager i Houston gjorde susen med en forfrossen og gjennomvåt vestlandskropp selv om alt ikke bare var pleasure denne gang. 39 varme og deilige grader igår da vi startet på hjemreisen, og altfor mange tusen uprøvde restauranter - heldigvis.. Nå blir det beinhard sykling fra imorgen av..! Litt lesing er det blitt til tross for den glemte Woolf. The Twelve av Justin Cronin, bok 2 i Passage-serien. Murstein av de store tunge, men forbausende bra! Jeg var nemlig ikke helt overbevist av  ener'n.. Og tilbake til Politi - der sliter jeg gitt! 18 timer lydbokformat med Hole kjenner jeg er veldig i overkant. Kommer tilbake til den :o) Her er litt bilder av pleasure-delen av Houston turen. Kjekk by for shopping og mennesketitting!

På skikkelig bar med min kjære :o)

Fly-over får en ny mening her...

I høyden skal fintfolk skimtes...

Kan noen fra Stavanger kommune Vei og Trafikk komme seg hit i en fart og LÆRE!!!

Shopping og skøyter? Helt naturlig!

Right it is!

På kundebesøk i 50. etasje...

Litt vel stor for håndbagasjen... Everything's big in Texas...

Likte meg igrunnen best her jeg!

Og inspirasjonen til jetlag headingen på blogginnlegget finner dere her... Snakker meg om ull i hodet etter snart 40 timer våken... woooouuuuhhhh... OG - det var referanse til denne sangen i Politi av Nesbø! Ett høydepunkt i det minste, hehe...


.

4 kommentarer:

  1. Velkommen tilbake til moderlandet! Jeg holder på med Woolf nå, og har ikke lest mer enn en tredjedel ennå. Men vi er jo alle i feriemodus for tiden, så det spiller ikke så stor rolle om jeg/vi blogger om den i dag eller en annen dag. Hvis du gjør som meg, begynner du på boken rett etter Politi. Det er litt ... spesielt, kan man si. De har ikke mye til felles, Woolf og Nesbø!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe.. Nei det vil jeg jammen tro! Jeg sliter med Politi. Har den som lydbok. Innleseren er helt flott - det ligger ikke der. Jeg syns bare tempoet er siiiiiruuuuupstreiiiiiigt, og plottet rimelig gjennomskuelig (tror jeg ihvertfall - det gjenstår jo å se..). Er kommet ca halvveis, mao 9 timer ut i lydboka, og jeg kjenner jeg dupper om jeg holder på for lenge. Merkelig! Jeg liker nemlig Helge Winther-Larsen og syns han passer nesten like godt til krim som Ivar Nergaard. Skal ta deg på ordet. Når Politi er ferdig så skal jeg gå direkte over på Woolf. Når det blir er vanskelig å si, men - det skal skje! Garanterer imidlertid ikke at det ikke kommer andre bøker innimellom. Jeg trenger tid på denne lydboka, og mister derfor kanskje mye av motivasjonen og gnisten til å få et skikkelig grap på historien? Man får nuh se. Akkurat nå jobber jeg sterkt med å holde øynene åpne. 22:00 tillater jeg at lyset går. 2,5 time lenger. Det går det :)

      Slett
  2. Herlige bilder Marianne! Jeg til og med lo av bildet av bruene som du skrev at kommunen din kunne lære noe av- og jeg måpte av skoene- Det er så mange lekre sko selv om de er umulige å gå med. Jeg fikk en favoritt i de svarte med piggene under sålen..haha!
    Nesbø og lydbok --jaja--- skjønner du sliter. ;)

    Hadde selv en god leseopplevelse med Woolf, men en lettis var det ikke.. så nå får det bli mer lyst!

    SvarSlett
    Svar
    1. Piggsko for norske forhold ja, HAHA Anita - det hadde vært noe å kommet med på vinterstid :D Jeg er fullstendig fascinert av infrastrukturen for bil i Houston (og USA sånn ellers også). Et land bygget rundt bilbruk! Fantastisk effektivt, og fikk meg til å tenke på trafikkproblemene her hjemme... Nesbø og lydbok, ja det er virkelig noe for seg selv. Jeg skal holde ut, for jeg fikk boka fra Lydbokforlaget for omtale - ba om den selv.. Innleseren er veldig bra, men boka i seg selv - kanskje den rett og slett ikke passer som lydbok? Får se.. Skal gjøre som Line nevnte å ta Woolf etter Nesbø. Det tenker jeg blir overgangen sin..

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)