mandag 30. juli 2012

Ny Kindle - Touch varianten - er nå kommet i hus

Bilde: Amazon.com
Med 8,5 timers layover på Heathrow kan det fort bli dyrt... Hadde lovet å kjøpe en Kindle 4 (den minste Kindle'n) til en venninne, og skulle holde meg til det. Det er imidlertid utrolig hvor lenge 8,5 timer kan virke, spesielt når man allerede har hatt 2 flyreiser på rappen og helst vil HJEM! Jeg havnet i shopping-modus - som er en svært sjelden modus for meg om jeg skal si det selv - og hjem med meg kom derfor også en Kindle Touch :-)

Hadde egentlig bestemt meg for å vente til neste modell Kindle ble lansert, men sånn kan det gå... Gleder meg til å få testet den grundig og skikkelig, selv om jeg allerede har lagt mine klamme fingre på en jeg fikk låne en tid tilbake. Jeg kommer antakelig til å selge min kjære Kindle Keyboard dersom Touch'en faller i smak. Er imidlertid ennå någet skeptisk til touch-dingser jeg da (gammeldags? moi? hehe..) Så vi får se hva jeg kvitter meg med etterhvert :-)

I tillegg til en detaljert Kindle Touch test venter flere bokanmeldelser på å bli skrevet samt oppsummering fra sommerferie-lesemåneden juli. Jeg gleder meg til å ta fatt så snart jetlag'en slipper taket.

Borte bra - hjemme dårligst vær! ;-)





.

9 kommentarer:

  1. Gratulera med ny Kindle. Eg kjenner at eg er vel fornøgd med min Kindle Keyboard, men har forsåvidt både iPhone og iPad, så det skal ikkje stå på touchskjermen:-)

    Velkommen heim, forresten, blir spennande med pros and cons om Kindle Touch:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Elida :-) Jeg er også veldig fornøyd med Kindle Keyboard som jeg har, så det er igrunnen rart jeg havnet på en touch. Jeg kjenner jeg allerede kommer til å savne "bla-frem/bla-tilbake" knappene på sidene. Jeg satser på at det er en tilvenningssak. Sålangt er jeg faktisk veldig fornøyd (men har bare lest 2-3 timer på Touch'en da ;-)

      Slett
  2. Jeg har akkurat kjøpt Kindle Keyboard inn til jobben fordi jeg trodde det bare var den som var tilgjengelig. Like etterpå oppdaget jeg at Kindle touch også var mulig å få sendt til Norge. Jeg synes trykkingen er veldig tungvindt, men har jo ikke prøvd Kindle Touch. Gleder meg til å lese din test for kommer nok til å kjøpe en sånn til meg selv. Blinker den også når du skifter side?

    SvarSlett
  3. Det er forresten ikke Keyboard jeg har kjøpt meg, men den helt vanlige Kindle. Keyboard hadde nok vært enklere ja.

    SvarSlett
    Svar
    1. Alle Kindle'r - og andre lesebrett med e-inc - "blinker" når man skifter side. Det er på denne måten e-inc teknologien fungerer. Hver ny side må oppdateres med nytt "blekk" når man blar, og blinkingen kan derfor ikke unngås. Det er imidlertid noe man fort blir vant med. Spesielt om man tenker på det store blinket som skjer når man leser papirbok :-)

      Når du har den helt vanlige Kindle - uten keyboard og uten touch - så blir det noe tungvindt med trykkingen ja. Spesielt om man skal kjøpe bøker direkte fra lesebrettet. Der er touch'en garantert den enkleste å bruke! Det blir noe knotete å "bla" på eks. Amazon sin web-side om man kun har 5-veis-knappen å bruke..

      Slett
    2. Det med blinkingen var forresten ikke så ille som jeg husket fra sist jeg prøvde. Har bestilt en Kindle Touch også, så får jeg testet begge deler. Jeg synes det er veldig tungvindt å gå på nettet i det hele tatt med en 5-veis-knapp. Ikke noe særlig å skrive notater med heller.

      Slett
    3. Veldig enig Silje når det gjelder notatfunksjonen også! Der er faktisk Kindle Keyboard den beste (synes jeg..) Skal bli spennende å høre hva du syns om Touch'en når du får den!

      Slett
  4. Hei Marianne, du kommer ikke til å angre på den, jeg har hatt min i 6 måneder og elsker den. Måtte gi Kindle keyboard min til Kona da Kindle er det eneste som støtter Thai font. Ellers har broderen fått en Nook Glow av meg og han skryter voldsomt av den. Men enig med deg, jeg venter til Kindle sin kommer, forsinket eller ei

    SvarSlett
    Svar
    1. Humm.. etter noen dagers Touch bruk så har jeg konkludert med både fordeler og ulemper i forhold til Kindle Keyboard'en. Senere idag kommer en full rapport :)
      Var ikke klar over at Kindle er den eneste som støtter Thai font! Så kjekt for dere da! Nok en pluss i margen for Kindle ;)

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)