fredag 30. mars 2012

Påskelektyre i ebokhylla mi

I det siste har jeg vært oppslukt av veldig god krim i papirbokvariant! Det finnes flere årsaker til det. Påsken blir imidlertid 100% digital, og jeg har ikke mindre enn 5 bøker på lista over e-bøker jeg ønsker å lese. Om jeg blir hjemme eller på hytta, eller både her og både der, er noe uvisst. Kindle'n blir uansett med hva jeg finner på.

Jeg ser Anette har dette som boktema denne uken, og det har vært kjekt å kikke litt på hva andre har planer om å lese i påsken. For meg blir det hel-svorsk påske! Jeg har plukket ut følgende:


Jeg har ennå ikke lest noe av Tom Egeland. Dette er påsken å starte! Jeg har planer om å lese Nostradamus' Testamente når denne kommer ut, da vil jeg ha med disse to først. Så - påskens ene nordmann er Tom Egeland! Garanterer ikke at jeg leser begge to på rappen, men har allerede startet såvidt på Sirkelens Ende. Påsken starter idag, ikke sant? ;-)



Neste nordmann ut er Jørn Lier Horst med hans gratis ebok-utgave av Den Eneste Ene. Jeg har lest Vinterstengt tidligere og den var meget bra. Gleder meg til denne!



Jeg leste nettopp Ildvitnet av svenske-duoen bak psevdonymet Lars Kepler og syns den var såpass bra at jeg ville lese de to forutgående bøkene i serien om etterforsker Joona Linna. Jeg ble rett og slett nysgjerrig, og ønsker å ha denne serien med meg fra starten av siden det kun fantes to foregående bøker.

Det blir med andre ord en del krim på meg denne påsken om jeg klarer å lese alle disse. Det fine med eboka er jo at jeg kan ha med meg samtlige i håndveska (i tillegg til et knippe sci-fi bøker) uten at jeg merker det :-) Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til lange lesestunder! Herlig !!!



Påskeskrekk... :-)


.

2 kommentarer:

  1. Fin liste over påskekrimmen:)Har selv lyst å lese både Kepler og Egeland:)Håper du skal skrive om Egeland bøkene, for de vil jeg gjerne lese om:)Har "Paktens voktere" i bokhyllen, men har som deg lyst å lese "Sirkelend ende" først:)Kos deg med bøkene og ha en riktig god påske!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Egeland sine bøker kommer jeg til å skrive om. Et stykke ut i "Sirkelens Ende" er jeg igrunnen veldig så hektet på Bjørn Beltø :) Han skriver bra, det skal han jammen ha! Foreløpig er påskestarten i lavlandet, litt mye jobbing til at jeg får lest på dagtid, men nå skal jeg sette av en times tid :) Ha en fin palmesøndag!

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)