fredag 2. mars 2012

Februars lesemål - og status?

Uff... Februar var ikke helt grei, gitt.. Men, har jeg satt meg lesemål, så skal jeg jammen også bekjenne mine synder...

Februar ble rett og slett dårlig. Veldig dårlig! Jeg kan selvfølgelig unnskylde meg med a) ja, jobbturer tar mye tid og b) vinterferien var altfor kjekk til å lese - MEN, alt i alt så var vel  heller ikke driven tilstede. Mottoet mitt "Det man virkelig vil - får man til!" er sannheten når det gjelder meg selv. Så, her er det bare å kaste inn håndkledet og innrømme sine "synder"...

  • Jeg har ikke lest en eneste debutant...
  • Jeg har har ikke lest en eneste ny norsk forfatter...
  • Jeg har ihvertfall ikke lest noen klassiker...
  • Jeg HAR derimot anmeldt alle bøkene (boka!) jeg har lest! Yeyyhhh... :-)
  • Aktiviteten på den engelske bloggen som skulle bli bedre, er... eehhh... neste spørsmål, takk!
  • En novelle i uka har jeg heller ikke klart, MEN - her er jeg ikke helt av sporet, for egentlig så er målet 52 noveller i 2012. Det betyr bare at jeg må lese flere noveller et par uker, og det burde gå! (Viktig å være optimist selv om man har syndet...)

Det jeg imidlertid har oppnådd i februar er følgende:

  1. Jeg blitt editor for Michael R. Hicks, favorittforfatteren min! Og det er jeg superstolt av. Fra å  plukke ham opp som tilfeldig forfatter jeg fant på Amazon til å få lov å være med å editere hans nye bok før utgivelse syns jeg virkelig er stas.
  2. Jeg er også blitt kontaktet av Cappelen Damm og blitt forespurt om jeg vil blogge om et utvalg av deres oversatte, skjønnlitterære bøker. Noe jeg selvfølgelig takket ja til. Kjekt å vite at forlag leser bloggen min og liker det de leser.

Konklusjon:
Jeg synes ikke jeg har vært flink å lese - jeg har imidlertid oppnådd noe likevel !!!


Nok en positiv ting er jo faktisk - at det KUN kan bli bedre !!! :-)  Mars ligger an til å bli en bra lesemåned! Februar er kun en temporary setback!

... sa optimista :-)



Vinn et lesebrett !!! - KLIKK HER

 
Min andre hobby - "Snowboarding in heaven, Canada"



.

4 kommentarer:

  1. Ingen grunn til å fortvile eller skjemmes:) Må vi alltid være så flinke?
    Gratulerer med editorjobb og forlagshenvendelse!

    SvarSlett
  2. Høres ut som du har hatt en fortreffelig fin månde med masse annet gøy:) Fint bilde og morsomt å høre at du er blitt utvalg som editor og av Cappelen Damm. Grattis!:)Ønsker deg videre en ny og fin Mars Måned:)

    SvarSlett
  3. @Synne, enig! Jeg er dessverre bare hardt angrepet av flink-pike-syndromet. Har alltid vært, og det kan av og til være slitsomt.. :)
    @Gråbekka, takk for det :) Ja, jeg har hatt en flott måned til tross. Jeg må lære meg at alt ikke nødvendigvis går etter planen. Jeg er kanskje litt for flink til å planlegge uten pustehull..? Kanskje det ja :)

    SvarSlett
  4. Jøss, jeg synes du er kjempeflink jeg. Du gjør jo mere på en måned enn jeg gjør på et år ;-)Jeg er veldig periodeleser, er jo avhengig at konsentrasjonen er litt på plass ;-)
    Gratulerer med oppdragene, høres bare kjempespennende ut.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)