fredag 16. desember 2011

Amazon kundeservice i en klasse for seg !!!


Jeg er UTROLIG imponert over Amazon! Etter krisen på søndag der skjermen på min Kindle Keyboard sluttet å virke, så ringte jeg kundeservice for å høre hva jeg skulle gjøre. Ikke noe dill i det hele tatt! "We'll send you a new one today, expected delivery December 16 at the latest". Vel, "sure", tenkte jeg - og tenkte mitt. Det er desember, og jeg er igrunnen ikke alene om å vente på pakker denne måneden...

Vel, idag - 5 dager etter telefonsamtalen min med Amazon, den 16. desember - så sitter jeg her, med en splitter ny Kindle Keyboard i hendene. Jeg bor ikke i Oslo ved siden av hovedpostkontoret, men inni Ryfylkefjordene på vestlandet. 

Dersom dette ikke er SERVICE, så vet ikke jeg! 

Julen er reddet !!! Eneste jobben jeg må gjøre er å få lagt over bøkene fra min gamle Kindle til den nye. Ikke noe problem i det hele tatt. Kopier og Lim inn, og vips - så er jeg igang igjen. 

Man hører så mye om dårlig kundeservice på alle områder for tiden, at jeg syns jammen Amazon Kundeservice fortjente et eget innlegg på bloggen min.


Rating

av 5 og med et GEDIGENT SMIL bakom :-D






.

2 kommentarer:

  1. Heldig for deg. Min Kindle døde i flyet på vei til påskeferie! Plutselig var skjermen full av striper og uleselig. U-hu. Hadde tenkt å lese mye på ferie. Måtte lese på telefonen isteden!
    Min Kindle var 1 1/2 år gammel.
    Og da vil ikke Amazon erstatte den. Det er ikke særlig imponerende garantiordning!

    Og når den er gått istykker så nytter det ikke å kommunisere med kundeservice på mail. Da får man bare "godag mann økseskaft"-svar. Man må ringe til USA. Og det koster penger.

    Etter 15 min samtale endte det med at jeg fikk 30$ avslag på en ny Kindle. Men den billigste versjonen selges kun til USA-adresse. Så jeg må sende den til min JetCarrier-adresse i USA og da tar det mange uker før jeg får den hjem.

    Min konklusjon er at Kundeservice til Amazon ikke er så veldig fantastisk likevel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi, uheldig! :( Jeg vet Amazon opererer med 1 års garanti på dingsene sine. Forskjellige land har forskjellige garantiregler, og dette er ett av dem. Norge er i så henseende veldig bra! Ikke kjekt at det gikk ut over deg da!
      Jeg ringte direkte til USA da jeg hadde uhellet mitt, og det ble fikset på no time. Så ja, jeg var heldig som var innenfor garantitiden!

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)