onsdag 27. april 2011

Kindle 3 lesebrett anmeldelse

Overgangen fra papirbøker som jeg har hyllemeter av til e-boka gikk utrolig smertefritt! Tilvenningstiden var ca 5 minutter, og så har jeg ikke klart å legge den fra meg etterpå :-)

Ros og ris etter 1 mnd bruk er som følger:

  1. Skjermen er ny-de-lig! Jeg vil nesten påstå at det er mer behagelig å lese Kindle'n enn en bok. Årsaken er  skrifttypen og linjeavstanden sammen med e-inc teknologien! Man kan justere skriftstørrelse, type og linjeavstand til det man foretrekker. Jeg selv var 100% fornøyd med standardinnstillingene og har ike endret disse!

  2. Kindle'n er lett og holde. Også med en hånd. Man blar også lett med bare en hånd, for knappene neste/forrige side er perfekt plassert - ihvertfal til min håndstørrelse. Du har neste/forrige side på både høyre og venstre kant av Kindle'n som gjør at du enkelt kan skifte lesehånd når det trengs.

  3. Wi-Fi funksjonen fungerer feilfritt! Den kopler seg utrolig kjapt opp på nettet her hjemme i huset og sync'er med amazon.com umiddelbart.

  4. Jeg har alltid sittet på PC'en og bestilt e-bøker, så bestilling direkte fra Kindle'n har jeg faktisk ennå tilgode. Jeg liker å ha hele PC-skjermen å leke med når jeg leser reviews og leker på Amazon.

  5. Jeg savner av og til å "se" etter boka mi. Med en Kindle så ser du ikke coveret på bøkene som du leser. Boka er liksom alltid lik utenpå :-) Jeg har bestemt meg for å kjøpe noen flere cover og av og til bytte på skin så Kindle'n ikke alltid er like sort (og - nå - kjedelig å se på...)

  6. Jeg leste 6 bøker før jeg måtte lade! Det må sies å være utrolig bra batteritid!!! Det er jeg superfornøyd med!

  7. Det er litt uvant å ikke ha touch-screen! Jeg tar meg fremdeles selv i å trykke på skjermen for å gå til mappene mine. Det er litt klønene må innrømmes. Resultatet er imidlertid at skjermen etterhvert blir helt fingeravtrykk-fri! Ingen kladdemerker der jeg skal lese er FLOTT! (..så må jeg venne meg av å trykke da, hehe...)

    Konklusjon: Jeg er UTROLIG FORNØYD med mitt Kindle 3-kjøp!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)